Siker és teljesítmény
A képzéseken, tréningeken, a coachingon résztvevők eredményessége, sikerei és had tegyem még hozzá az egyén elégedettségének érzése a munkahelyen és a magánéletben számomra az a legfontosabb vezérfonal, amire megkerülhetetlenül valamennyi képzés (vagy egy coaching folyamat) felfűzhető, a tematikától, létszámtól, helyszíntől függetlenül.
Az egyén elégedettsége, vagy elégedetlensége alapvetően meghatározza “jelenlétét” a magánéletében és a munkájában egyaránt bárhol, bármilyen környezetben, szétválaszthatatlanul a magánembert a munkavállalótól.
.Egyszerűen nincs két “hátizsákunk” külön munícióval egy otthonra egy pedig a munkába. Tréneri-oktatói, majd később life és business coach tevékenységem során teljesen világossá vált az, hogy valójában más szemlélet, ami esetleg szeretné ezt szétválasztani, bár létezhet, de az érthető módon magában hordozza a segítő személy (coach, tréner, stb.) és az ügyfél kudarcának lehetőségét egyaránt.
Az elégedett ember boldog, az elégedett ember képességeihez mérten maximumon teljesít (ez utóbbi, a teljesítmény pedig kulcskérdés – és számunkra, trénereknek, coachoknak egyben a legfontosabb érv lehet – a munkáltató felé, ha mondjuk a munkáltatót a dolgozó „boldogsága” nem nagyon foglalkoztatja)
Az elégedettség, a teljesítmény záloga, a siker . A sikerélmény belülről motiválja, fenntartja ezt a mindannyiunk számára vágyott körforgást, és ami még fontosabb, ezt nem a pénz, pláne nem a fizetés működteti. Azok, akik ezt belátják (különösen, ha vezetők) és tudatosítják, ekkor soha nem látott erőforrás birtokába juthatnak. “Szerepek útvesztőjében”
Egy, a véleményében és döntéseiben is szabad és mindezekért teljes mértékben felelős munkavállaló a teljesítmény, a kreativitás, a motiváció, vagy akár a munkafegyelem egy teljesen más, magától értetődő dimenziójában dolgozik.
Egy ilyen szervezetben a hiba, a hibázás, a tanulás és a fejlődés fundamentuma és nem a számonkérésé, vagy a büntetésé.
Sokan nem értik, nem hiszik, vagy egyszerűen nem akarják belátni ezt a végtelenül egyszerű “képletet”. Vezetőként beérik a “korbács, kontra mézesmadzag” kétségtelenül könnyebb választásával. Szerintük, “nem kellenek ilyen érzelmekkel átitatott hókusz-pókuszok egy munkahelyre”. Ők, a pozíció, a hierarchia megszállottjai egyben a változás, a változtatás legnagyobb kerékkötői.
… úgy látom „dologban” nincs hiány, nyitott, elégedett emberekben annál inkább.
Munkám során akkor vagyok elégedett, ha az együtt eltöltött időt, az értékteremtő, előremutató, együttgondolkodás teszi gazdaggá.
… és nem utolsó sorban velünk van a “segítő” humor és humorérzék (mert ez is fontos).